Barındırma Hizmeti Kullanım Şartları

İŞBU SÖZLEŞME, İNTERNET ÜZERİNDEN VERİLEN HİZMETLER İÇİN GEÇERLİDİR VE GERÇEK BİREYLER YA DA TÜZEL KİŞİLERLE BALAK BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ARASINDA BARINDIRMA HİZMETİNİN KULLANIM ŞARTLARINI BELİRLEYEN KURALLARDAN OLUŞMAKTADIR. İNTERNET SİTEMİZ ÜZERİNDEN HERHANGİ BİR ÜRÜNÜ SİPARİŞ ETMEDEN ÖNCE HİZMET SÖZLEŞMESİNİ VE BU SÖZLEŞMENİN AYRILMAZ BİR PARÇASI OLAN KULLANIM ŞARTLARINI TAM OLARAK OKUMANIZ GEREKMEKTEDİR. HİZMET KULLANIM SÖZLEŞMESİ UYMANIZ GEREKEN KURALLARI İÇERMEKTEDİR. BU SÖZLEŞMEYİ VEYA ŞARTLARINDAN HERHANGİ BİRİNİ KABUL ETMİYORSANIZ LÜTFEN SİPARİŞ İŞLEMLERİNİZİ İPTAL EDİNİZ. HERHANGİ BİR ÜRÜN VEYA HİZMET SİPARİŞİ VERMEYİNİZ.

1. HİZMET SAĞLAYICI ve TARAFLAR

İşbu sözleşme, Balak Bilişim Teknolojileri (Sözleşmenin bundan sonraki bölümlerinde kısaca “Balak” olarak anılacaktır.) ile Balak tarafından sağlanan hizmetleri satın alan müşteriler (bundan sonra kısaca “Müşteri” olarak anılacaktır.) arasında akdedilmiştir.

Adres: Şirinevler Mh.Saray Cd.No:11/C Bahçelievler / İstanbul

2. SÖZLEŞMENİN KONUSU

İşbu sözleşmenin konusu Balak tarafından sağlanan, barındırma hizmetlerine (sunucu barındırma, kabin kiralama, ekipman barındırma ve buna benzer mülkiyeti Müşteri’ye ait olan her türlü cihazın Balak’ta barınması), ilişkin hizmetin kullanım şartlarını belirler.

3. BİLGİ

Balak, hizmet kalitesini yükseltmek amacı ile, bilgi güvenliği yönetim sistemi standartları olarak kabul Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemleri, yaklaşımlarını uygulama kararı almıştır. Bu belge bu anlamda müşterilerimize bilgi verme amacı ile hazırlanmıştır. Balak, dünya çapında Kabul görmüş olan bu standartları uygulayarak müşterilerine daha güvenli hizmet vermeyi amaçlamaktadır.

4. İÇERİK İZİNLERİ

Balak tarafından sağlanan tüm hizmetlerin kullanımı, Uluslararası hukuk kurallarına ve teamüllere, Türkiye Cumhuriyeti’nin taraf olduğu Uluslararası sözleşmelere uygun olarak kullanılmak zorundadır. Balak, yasal değişiklikler konusunda müşterilerine bilgi vermekle yükümlü değildir. Hizmetler sadece yasal izinler dahilinde kullanılabilmektedir. Hizmetlerimizden yararlanan tüm müşterilerimiz yayımlayacakları ve/veya çalıştırdığı tüm içerik ya da uygulamaların yasalara uygun olduğunu ve başkaca gerçek ya da tüzel kişilerin hak ve hürriyetlerini engelleyici veya bunlara zarar verici olmadığını bu anlaşma ile Kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.

Balak tarafından sağlanan hizmetlerde telif hakkı veya marka ihlali yapmak yasaktır. Telif hakları video, müzik, kitap veya fotoğraf gibi eser niteliğinde veya değil sahibinin hususiyetini taşıyan her türlü içeriklerin kopyalanması vb. oluşabilecek tüm hak ihlallerini kapsar. Ticari marka sahibinin veya hak ihlaline uğrayanın ürünlerini izinsiz olarak yayımlanması durumunda, Müşteri veya tüzel kişilerin hesapları, Balak’a resmi olarak tebliğ edildiğinde sonlandırılacaktır.

5. KISITLAMALAR

Tüm hizmetlerimizde izin verilmeyen işlemlerle ilgili örnekler aşağıda belirtilmiştir;

o   IRC Scriptler ve Botlar,

o   Halka Açık Proxy Scriptler ve Anonymizerlar,

o   Korsan Yazılım ve Warez Yayınlar,

o   AutoSurf, PTC, PTS ve PPC siteleri,

o   Hacking amaçlı kullanılan IP Scannerlar,

o   Bruteforce Programları, Scriptleri ve Uygulamaları,

o   Mail Bombers, Spam Scriptler ve Mailer Pro,

o   Uygun izinlere sahip olmayan madde satışı,

o   Adult, Erotik, Adult Hikaye ve Video gibi her türlü içeriğe sahip siteler,

o   Escort, jigolo siteleri gibi arkadaşlık ve bu içeriğe sahip olan tüm siteler,

o   Piyango ve Kumar Siteleri,

o   MUD’lar, RPG’ler ve PBBG’ler,

o   Hacker siteleri odaklı arşiv programları,

o   Yasadışı faaliyetleri teşvik siteleri.

Balak herhangi bir hesap sahibine hizmet vermeyi reddetme hakkına sahiptir. Yayımladığınız bir materyal müstehcen, tehdit, yasa dışı ya da bir şekilde hizmet kullanım sözleşmesini ihlal eden bir durumda olduğu zaman size haber verilerek ya da haber verilmeden hizmetiniz devre dışı bırakılacaktır.

Abuse (Kötüye kullanım) birimimizden e-posta geldiğinde, 24 saat içerisinde gelen bildirime karşı destek bileti üzerinden cevap verme zorunluluğunuz bulunmaktadır. 24 Saat içinde cevap alınamıyorsa hizmetin askıya alınması veya sonlandırılması veya kısıtlanması gerekebilir. Ayrıca, 5651 sayılı yasa gereğince mahkeme kararları veya TIB (Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı) erişimin kısıtlaması ile ilgili kararları gece veya gündüz fark etmeksizin 4 saat içerisinde herhangi bir ihtara gerek kalmadan yasa gereği uygulanacaktır.

Kısıtlamalar ile birlikte toplu halde atılan spam veya istenmeyen e-posta gönderimine kesinlikle izin verilmemektedir. Üye ve Veri tabanlarından gönderilen mailler, satın alınan mail listeleri ve bunlara gönderilen mailler Spam olarak değerlendirilir ve Kabul edilir. Bu aktiviteleri yapan müşterilerin hesapları uyarılmadan e-posta gönderimine karşı kısıtlandırılacaktır. Spam mail gönderimi müşteri tarafından durdurulmadan kısıtlama kaldırılmayacaktır.

Küçük yaştakilere potansiyel zarar verecek içerikleri yayımlamak kesinlikle yasaktır. Çocuk pornosu veya buna benzer algılanan içerikler bu kategoride değerlendirilmektedir. Herhangi bir sitede çocuk pornosu barındırılması veya bildirilmesi durumunda müşterimize içeriğin kaldırılması hususunda abuse bildirimi yapılarak, bunun tekrar etmesi durumunda hizmet sonlandırılır. Hizmet sahibinin bilgisi dışında olan bir durum ise, içeriğin kaldırılması ile ilgili 24 saat süre verilmektedir.

Size ait IP adreslerine gelebilecek DDoS ataklar, UDP saldırılar, ip spoffing ve benzeri türde saldırılar karşısında gelen saldırı Müşteri tarafından satın alınmış internet erişim kapasitesinin üzerinde ise bu durumdan genel internet erişiminin kalitesi göz önünde bulundurularak saldırı alan IP adresiniz kapatılır.

6. YEDEKLEME VE VERİ KAYBI

Balak 27001:2013 ISO Standartları gereği kendi yedekleme politikasına uygulamaktadır. Bu Politikaya göre; Barındırma hizmetinde kullanılan sunucuların yönetim sorumluluğu müşterimizdedir. Bu nedenle bu hizmete ilişkin herhangi bir yedek alma sorumluluğu Balak’a ait değildir. Barındırma hizmeti alan Müşterilerimizde sunucularda oluşabilecek donanımsal arızalardan, yaşanacak veri kayıplarında da Balak sorumlu tutulamaz. Müşteriler sunucularında yedek yapılandırması ile ilgili göndereceği destek talebi üzerinden yardım alabilir. Bu yapılandırma sonrasında yedekleme sisteminin çalışır durumda olduğunu, alınan yedeklerin doğru bir biçimde alınıp alınmadığı yine müşteri kontrol etmek zorundadır.

7. TEKNİK DESTEK İLE İLGİLİ ŞARTLAR

Teknik destek talepleri sadece otomasyon sisteminden kabul edilmektedir ve buradan kayıt altına alınmaktadır. Teknik destek taleplerine cevaplar da yine aynı şekilde otomasyon sistemine gönderilmiş destek taleplerine cevap olarak iletilir.

Telefon üzerinden teknik destek kesinlikle verilmemektedir. Destek talebi gönderen müşterilerimiz, telefon ile iletişime geçip destek talepleri hakkında ekibimize konunun acil olduğunu iletebilir veya destek talebinin durumu hakkında bilgi alabilir. Problemin çözümü, detayı ve bilgilendirmesi yine gönderilen destek talebi üzerinden yapılmaktadır.

Balak, müşterilerine sadece kendi işi ile alakalı konularda destek verebilir. Yönetici şifresi müşteriye ait olduğundan dolayı sunucuların yönetimi Balak tarafından yapılmamaktadır. Balak’ ın müşteriye vereceği teknik destek içeriği aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir. Belirtilen maddelerin içerdiği teknik destek kapsamı dışındaki talepler, servis seviyesi anlaşması yapılarak yerine getirilir.

a. Sunucu barındırma hizmetlinde barındırılan sunucuların kurulumu KVM Over IP cihazları ile müşteri tarafından yapılmaktadır. Müşteri talep ederse yılda 1 defa ücretsiz olarak işletim sistemi kurulumunu Balak tarafından yapılır.

b. İşletim sistemi üzerine Balak’tan satın alınmış kontrol paneli yazılımlarının kurulumları ücretsiz olarak yapılır.

c. Balak’ tan satın alınmış kontrol paneli yazılımları kullanımı müşteri tarafından sağlanırken, bu panellerde oluşabilecek arızalarla ilgili destek Balak tarafından verilecektir. Kontrol paneli yazılımlarının kullanımına ilişkin destek Balak tarafından verilmemektedir.

d. İşletim sistemlerinde oluşabilecek arızalar ile ilgili sorumluluk müşteriye ait olup, bu arızalardan dolayı müşterinin sunucuya uzaktan erişebilmesini sağlamak için gerekli işlemler Balak görevli personeli tarafından sağlanmaktadır. (KVM Over IP, Konsol erişimi gibi) Oluşan sorunları gidermek yine müşteri tarafından yapılmalıdır. Talep edilmesi durumunda çeşitli işletim sistemlerinde rescue (kurtarma) modunda işletim sistemleri yeniden başlatılabilir.

e. Sunucularda veya diğer internete bağlı ekipmanlarda internet erişimi ile ilgili yaşanan problemlerde teknik destek Balak tarafından sağlanır. Ancak internet erişim kesintisi; sunucu üzerindeki işletim sistemi, çalışan uygulamalar ve/veya kullanıcı hatalarından kaynaklı ise çözümün mümkün olabildiği durumlarda talep edilmesi halinde Balak teknik personeli tarafından teknik destek sağlanacaktır.

f. Sunucunuza gelen internet saldırıları ile ilgili saldırının tipine göre Balak ücretli olarak Firewall hizmeti sunmaktadır. Bu hizmetin teknik detayları İnternet sitemizde yer alır. Eğer bir Firewall hizmetiniz yok ise saldırının engellenmesine ilişkin Balak, Müşteriye teknik destek sağlamamaktadır. Ancak talep edilmesi durumunda gelen saldırılara ait log kayıtlarının verilmesi, IP adresinin kapatılması ve IP adresinin geçici olarak yurtdışı erişiminin engellenmesi sağlanmaktadır.

8. İNTERNET ERİŞİMİ

a. SUNUCU BARINDIRMA İNTERNET ERİŞİMİ

Tek bir sunucu için alınan sunucu barındırma hizmetinde internet erişimi ile ilgili kısıtlamalar;

o   Kotalı olarak alınan internet erişimi her bir sunucu için paylaşımsız şekilde tanımlanmaktadır. Bu hizmeti kullanan Müşteriler aynı ağ üzerinde farklı sunucular barındırmazlar.

o   Kotalı olarak alınan internet erişiminde trafik kullanımı gelen ve giden (Upload/Download) internet bağlantısının toplamı üzerinden hesap edilmektedir. Kotanın aşımı durumunda her 1 Gigabyte aşım için Balak’ın belirleyeceği fiyat üzerinden trafik aşım ücreti ödenir. Bu aşım ücretleri hizmetin fatura döneminden farklı olarak her ayın ilk günü fatura edilecektir.

o   Adil kullanım kotasına sahip internet erişiminde gelen ve giden internet bağlantısının toplamının adil kullanım kotasına ulaşması ile bundan sonra yapılacak trafik aşımlarında, trafik aşım ücreti ödenmez, ancak internet erişimi bir sonraki ayın ilk gününe kadar 10Mbps hızına limitlenir.

o   Adil kullanım kotası olmaksızın verilen internet erişiminde internet erişim hızı, performans ve anlık ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak satın alınmış hıza limitlendirilmemektedir. Bu konuda limit son 48 saat içerisinde 144 dakika satın alınan erişim hızının üzerinde kullanım gerçekleştirilirse internet erişimi gerek görülürse satın alınan hız oranında limitlendirilir.

o   Verilen hizmetin limitler dahilinde kullanılmasında sorumluluk müşteriye aittir.

b. SANAL VERİ MERKEZİ, KABİN, KAFES ALANI VE EKİPMAN İNTERNET ERİŞİMİ

Sanal veri merkezi hizmeti, kabin kiralama, kafes alanı, ekipman barindirma gibi hizmetlerde internet erişimi ile ilgili kısıtlamalar;

o   İnternet erişimi trafik limitsiz olarak aylık limitsiz veri transferi yapmanıza olanak sağlayacak şekilde paylaşımsız verilir. Tek bir internet erişimini konumlandırılacak tüm cihazlarda kullanılabilir.

o   İnternet erişiminin kullanımına ilişkin ekipmanlar bu hizmetlerde müşteri tarafından sağlanmaktadır. Verilecek internet erişimi ile ilgili 1 Gigabit, 10 Gigabit fiber optik veya 1 Gigabit bakır CAT6/CAT6A/CAT7 S/FTP kablo ile Müşteri Uplink talebinde bulunabilir. Uplik yedekliliği, Uplink tipi ile ilgili ücretleri Balak belirler. Özel olarak yapılacak kablolama Balak tarafından, Balak’ın ISO 27001 ve ISO 9001 sertifika standartlarına uygun şekilde yapılarak müşteriye fatura edilir.

o   Satın alınan internet erişim kapasitesi performans ve anlık ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak, port kapasitesinin izin verdiği durumlarda internet erişim hızının %25 üzerinde limitlendirilmektedir. Bu limit son 48 saat içerisinde toplamda 144 dakika boyunca aşılmış ise internet erişimi satın alınan hıza limitlendirilecektir. Bu uygulama 2 Gigabit ve üzeri hızlarda uygulanmamakta, satın alınan internet erişimine hız limiti konulmaktadır.

o   Müşteri kendine ait ağ ekipmanlarının yönetim hizmetini Balak’tan satın alabilir. Yönetimi Müşteri’ye ait her türlü ağ ekipmanlarından kaynaklı performans veya erişim kesintilerinden Balak sorumlu tutulmayacaktır.

o   Verilen hizmetin limitler dahilinde kullanılması Müşteri sorumluluğundadır.

9. BARINDIRMA HİZMETİNDE GÖNDERİLECEK SUNUCU VE DİĞER EKİPMANLAR

Veri merkezine gönderilecek sunucu ve diğer ekipmanlar ile ilgili kısıtlamalar ve kurallar;

a. Veri merkezine gönderilen her türlü ekipman ve sunucunun taşınmasında kullanılan boş kolilerin sorumluluğu Balak’a ait değildir. Koli veya buna benzer gönderilen ekipmanın taşınmasında kullanılacak tüm bileşenleri Balak saklamaz, aksi söylenmediği sürece geri müşteriye göndermez.

b. Standartların dışında, kabinet montaj ekipmanı olmayan cihazların kabine yerleştirilmesi, yan kapağı veya egzoz fanı olmayan Tower sunucuların veri merkezine konumlandırılması, yangin tehlikesine sebebiyet verecek şekilde birleştirilmiş buna benzer tüm ekipmanların veri merkezinde barındırılmasına izin verilmemektedir.

c. Kabinet montaj ekipmanı olmayan cihazların kabine yerleştirilmesi bölme rafları kullanılarak yapılabilmektedir. Bu nedenle kabinet montaj ekipmanı olmadan veri merkezine gönderilmiş sunucuların devreye alınmasında harcanacak 1U ek yer için ve kullanılan kabinet bölme rafı için Müşteri’den ücret alınacaktır.

d. Veri merkezi içerisinde enerji dağıtım prizleri (PDU’lar) DIN 49441 girişli fişler ile verilmektedir. Gönderilen sunucular DIN 49441 girişli fiş ile gönderilmelidir. Power kablosu DIN 49441 olmayan cihazlarda Balak tarafından kablo ücret karşılığında tedarik edilebilir. Farklı fazlardan gelen enerji ile beslenen PDU’lar topraklama hattına direk bağlı olup, topraklama hattının ölçümü Balak ve Balak’a enerji konusunda servis veren firmalar tarafından periyodik aralıklarla ölçülmektedir.

e. Veri merkezi içerisinde her bir kabinet için çift PDU, toplamda 4×16 Amper (64 Amper) enerji sağlanmaktadır. Parallel ve yedekli çalışan Online UPS cihazlarından sağlanan enerji 230V gücünde kabinetlere verilir. Yapılan bu planlamaya göre her 1U alan için 1.5 Amper enerji verilmektedir. Bunun üzerinde yapılan kullanımlar için Balak Müşteri’ye PDU’da oluşturduğu yük için standart enerji ücretlerinden farklı olarak ek ücret talep edebilir.

f. Veri merkezi içerisinde iklimlendirme her bir kabinet için N+1 yedekli olacak şekilde 6kW olarak planlanmıştır. Kabinet içerisindeki Müşteri sunucularının standartlardan farklı bir sıcaklık oluşturması ve/veya kullanılan cihazların doğru soğutulmamasından kaynaklı sıcaklıktan dolayı bu tür ekipmanlar ve sunuculardan Balak, standart liste fiyatları dışında ek ücret talep edebilir.

10. IP ADRESLERİNİN KULLANIMI VE DAĞITIMI

Tüm barındırma hizmeti alan Müşteri’ler için IP adreslerinin kullanımı ve dağıtımı ile ilgili kurallar;

a. IP Adresi dağıtımı her bir fiziksel sunucu için /27 subnet olarak planlanır. Buda gateway, broadcast ve network IP adresleri dahil olmak üzere 32 adet IP adresine eşittir.

b. Toplu halde sunucu barındıran Müşteri’ler IP taleplerini mevcut sunucu sayısı göz önünde bulundurularak toplu halde tek bir subnet ile alabilirler. (Sunucu Sayısı x 32 Adet) Bu IP adreslerinin subnet değerlerinin büyütülmesinin mümkün olduğu hallerde /26/25/24 ve üzeri şeklinde IP tahsis edilebilir.